Offense 오펜스[공격]
Tier 1
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Feast (1 Rank) - Each time you kill a unit restore 2 health and 1 mana
유닛을 죽일때마다 체력 2와 마나 1을 회복합니다.
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Fury (4 Ranks) - Gain 1.25/2.5/3.75/5% increased Attack Speed
1.25/2.5/3.75/5% 의 공격 속도를 얻습니다.
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Sorcery (4 Ranks) - Gain 1.25/2.5/3.75/5% Cooldown Reduction
1.25/2.5/3.75/5% 의 재사용 대기시간 감소를 얻습니다
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Butcher (1 Rank) - Deal 2 additional damage versus minions with basic attacks and single target spells (does not included Damage over time effects or Area of Effect spells)
미니언에게 평타와 단일 타겟 기술을 사용할 때 2의 데미지를 추가로 줍니다.
(도트 데미지와 광역 공격 기술에는 적용되지 않음)
Tier 2
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Doubled Edge Sword (1 Rank) - Melee: Deal an additional 2% damage and receive 1% additional damage. Ranged: Deal and recieve an additional 1.5% damage
근거리 : 공격 시 2%의 추가 데미지를 주고 피격 시 1%의 추가 데미지를 받음
원거리 : 공격/피격 시 1.5%의 추가 데미지를 주거나 받음
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Brute Force (3 Ranks) - +4/8/12 Attack Damage at level 18 (+0.22/0.44/0.66 per level)
레벨 당 공격력 +0.22/0.44/0.66
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Mental Force (3 Ranks) - +6/12/18 Ability Power at level 18 (+.33/.66/.99 per level)
레벨 당 주문력 +.33/.66/.99
Tier 3
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Spell Weaving (1 Rank) - Damaging an enemy champion with an auto attack increases your spell damage by 1% stacking up to 3 times. (Max 3% damage increase)
적 챔피언을 평타로 때릴때마다 스킬 데미지가 1% 증가. 세 번 중첩됨
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Martial Mastery (1 Rank) (Req Brute Force) - +5 Attack Damage
AD +5
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Arcane Mastery (1 Rank) (Req Mental Force)- +8 Ability Power
AP +8
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Executioner (3 Ranks) - Increases damage dealt to champions below 20/35/50% health by 5%
적 챔피언 체력이 20/35/50%이하일때 가하는 데미지 5% 증가
Tier 4
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Blade Weaving (1 Rank)(Req Spell Weaving) - Damaging an enemy champion with a spell increases your basic attack damage by 1% stacking up to 3 times. (Max 3% damage increase) This cannot be tri1gger more than once per second
적 챔피언을 기술로 공격할 때 공격 속도가 1% 상승. 3번 중첩.
1초에 한 번만 중첩됨.
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Warlord (3 Ranks) -Increases Bonus Attack Damage by 2/3.5/5%
추가 AD가 2/3.5/5%만큼 증가
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Archmage (3 Ranks) - Increases Ability Power by 2/3.5/5%
주문력 2/3.5/5% 만큼 증가
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Dangerous Game (1 Rank) (Req Executioner)- Killing a champion restores 5% of your missing health and mana
적 챔피언을 킬 하면 잃은 체력과 마나의 5%가 회복됨
Tier 5
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Frenzy (1 Rank) - Critical hits increases your attack speed by 5% for 3 seconds (stacks up to 3 times)
치명타 공격 시 평타 속도가 3초간 5% 증가 (3번 중첩 가능)
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Devastating Strikes (3 Ranks) - +2/4/6% Armor and Magic penetration
방어력 관통력과 마법 관통력이 +2/4/6% 만큼 증가
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Arcane Blade (1 Rank) - Your basic attacks also deal bonus magic damage equal to 5% of your Ability Power
평타에 주문력의 5% 만큼의 추가 마법 피해가 묻음
Tier 6
- Havoc (1 Rank) - 3% Increased Damage
- 데미지가 3% 증가
Defense
Tier 1
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Block (2 Ranks) - Reduce incoming damage from champion basic attacks by 1/2
적 챔피언에게 받는 평타 데미지가 1/2 감소
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Recovery (2 Ranks) - +1 health per 5 seconds
5초당 체력 회복 +1
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Enchanted Armor (2 Ranks) - Increase your bonus Armor and Magic Resistance by 2.5/5%
추가 방어력과 마법 저항력이 2.5/5% 증가
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Tough Skin (2 Ranks) - Reduce damage taken from neutral monsters by 1/2, This does not effect lane minions
몬스터에게 받는 피해가 1/2 감소
Tier 2
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Unyielding (1 Rank)(Req Block) - Melee - Reduce all incoming damage from champions by 2 Ranged - Reduce all incoming damage from champions by 1
근거리 : 챔피언으로 부터 오는 피해가 2 감소
원거리 : 챔피언으로 부터 오는 피해가 1 감소
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Veteran Scars (3 Ranks) - +12/24/36 Health
체력 +12/24/36
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Bladed Armor (1 Rank) - Enemy monsters that attack you bleed dealing damage equal to 1% of their current health each second.nThis does not work against lane minions.
몬스터에게 피해를 받을 때 해당 적 현재 체력의 1% 에 해당하는 피해를 입힘(번역 확실하지 않습니다.)
Tier 3
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Oppression (1 Rank) - Reduces damage taken by 3% from enemies that have impaired movement (Slows, snares, taunts, stuns, etc)
이동 방해 효과를 받고 있는 적으로부터의 피해가 3% 감소
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Juggernaut (1 Rank)(Req Veteran Scars) - +3% Maximum Health
최대 체력 +3%
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Hardiness (3 Ranks) - +2/3.5/5 Armor
방어력 +2/3.5/5
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Resistance (3 Ranks) - +2/3.5/5 Magic Resistance
마법 저항력 +2/3.5/5
Tier 4
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Perseverance (3 Ranks) - +1/2/3% of your missing health every 5 seconds
5초 마다 잃은 체력의 +1/2/3% 회복
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Swiftness (1 Rank) - Reduce the effectiveness of slows by 10%
받는 둔화율의 10% 감소
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Reinforced Armor (1 Rank)(Req Hardiness) - Reduces damage taken by critical strikes by 10%
받는 치명타 피해의 10% 감소
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Evasive (1 Rank)(Req Resistance) - Reduces damage taken by 4% from Area of Effect magic damage
받는 광역 마법 피해의 4% 감소
Tier 5
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Second Wind (1 Rank)(Req Perseverance) - Increase all sources of incoming healing by 10% when below 25% health
체력이 25% 이하가 될때 모든 종류의 회복 능력이 10% 증가
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Legendary Guardian (4 Ranks) - +1/2/3/4 Armor and 0.5/1/1.5/2 Magic Resistance for each nearby enemy champion
근처 적 챔피언의 수 만큼 방어력 +1/2/3/4, 마법 저항력 +0.5/1/1.5/2
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Runic Shield (1 Rank) - Start the game with a 50 health shield. This shield regenerates each time you respawn
게임이 시작될때 50의 방어막을 가지고 시작하며, 리스폰 될때마다 재생선성됨
Tier 6
- Tenacious (1 Rank) - Reduces the duration of crowd control effects by 15%
- 강인함 15%
Utility
Tier 1
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Phasewalker (1 Rank) - Reduces the casting time of Recall by 1 second
귀환 시간이 1초 감소
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Fleet of Foot (3 Ranks) - +0.5/1/1.5% movement speed
이동속도 +0.5/1/1.5%
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Meditation (3 Ranks) - +1/2/3 mana regen per 5
5초당 마나 회복 +1/2/3
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Scout (1 Rank) - Increases the cast range of wards and trinket items by 10%
와드와 장신구의 사용 범위가 10% 증가
Tier 2
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Conjuror (1 Rank) - Summoned units, traps, and cloness have 10% increased duration. This does not work on wards
소환된 유닛, 덫, 복제의 지속 시간이 10% 증가. 와드에는 적용 안됨
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Summoner's Insight (3 Ranks) - Reduces the cooldown of Summoner Spells by 4/7/10%
소환사 주문의 쿨타임이 4/7/10% 감소
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Strength of Spirit (1 Rank)(Req Meditation) - Gain Health Regeneration equal to 10% of your Mana Regeneration
마나 재생률의 10% 만큼 체력 재생력을 추가로 얻음
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Alchemist (1 Rank) - Increases the duration of your potions and elixirs by 10%
포션과 영약의 지속 시간을 10% 증가
Tier 3
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Greed (3 Ranks) - +.5/1/1.5 gold every 10 seconds
10초당 +0.5/1/1.5 골드 획득
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Runic Affinity (1 Rank) - Increases the duration of shrine, relic, quest, and neutral monster buffs by 20%
버프 지속 시간 20% 증가
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Vampirism (3 Ranks) - +1/2/3% lifesteal and spellvamp
생명력 흡수, 주문 흡혈 +1/2/3%
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Culinary Master (1 Rank)(Req Alchemist) - Your health potions are upgraded into Biscuits that restore 20 health and 10 mana instantly upon consumption
체력 포션을 복용 즉시 체력 20, 마나 10을 추가로 회복시켜주는 비스킷으로 업그레이드
Tier 4
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Wealth (1 Rank) (Req Greed)- +40 Starting Gold
게임 시작 시 골드 +40
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Bandit (1 Rank) - Melee: Grants an additional 15 Gold on Champion kill or assist Ranged: You gain an 3 gold each time you attack an enemy champion. This cannot t1rigger on the same champion more than once every 5 seconds
근거리 : 챔피언 킬 및 어시스트 시 추가로 15 골드 획득
원거리 : 적 챔피언을 평타로 때릴때마다 3 골드 획득. 이 효과는 같은 챔피언에게 5초에 한 번만 적용됨
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Expanded Mind (3 Ranks) - +2/3.5/5% increased maximum mana
최대 마나 +2/3.5/5%
Inspiration (2 Ranks) - +5 experience every 10 seconds while near a higher level allied champion
근처에 가장 높은 레벨의 아군 챔피언이 있으면, 10초마다 +5 경험치 획득
Tier 5
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Scavenger (1 Rank) (Req Bandit)- +1 Gold each time an ally kills a nearby lane minion
근처 미니언을 아군이 죽이면 +1 골드 획득
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Intelligence (3 Rank) - +2/3.5/5% Cooldown Reduction and reduces the cooldown of Activated Items by 4/7/10%
스킬 쿨타임이 +2/3.5/5% 감소되고, 액티브 아이템 쿨타임이 4/7/10% 만큼 감소
Tier 6
- Wanderer (1 Rank) - Gain 5% increased movement speed out of combat
- 전투에서 벗어났을 시, 5% 추가 이동 속도를 얻음
출처2차 : 인벤