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So why is he saying stuff like "we care about you" "mods are important to us" etc etc. He cannot be both pro money and pro community
Actually money is how the community steers work.
It is changing a system that has been working fine. Modders aren't an oppressed class working without benefit. Modders choose to work on mods for many reasons: fun, practice, boredom, the joy of creating something. And gamers appreciate their contributions. While, some gamers may feel entitled most understand that if a modder is unable to continue the mod may be abandoned. Donations may or may not help but they are an option. This system has for years made PC gaming what it is. Modding in my opinion is the primary benefit of PC gaming over console. Changing a functional system is dangerous and could have unintended consequences.
이미 잘 굴러가고 있는 시스템을 건드리고 있다. 모더들은 이득이 없이 억압받으며 일하고 있는 집단이 아니다. 모더들은 많은 이유에서 자발적으로 모드를 만들기로 결정했다 : 재미, 연습, 지루함, 무언가를 만드는 기쁨, 게이머들의 감사... 대부분의 게이머들은 만약 모더가 제작을 중단할 경우 모드가 버려질 것을 알고 있다. 기부는 도움이 될 지도, 되지 않을지도 모르지만 일단은 옵션이다. 이 시스템은 PC 게임이 PC게임 다운 특색을 가질 수 있도록 해왔다. 모딩은 내 개인적인 의견으론, PC 게임이 콘솔 에 비해 가지는 비교우위라고 생각한다. 이런 근본적인 시스템을 바꾸는 것은 위험하며, 의도치 않은 결과를 불러 올 수 있다.
Now that people are paying for mods they will feel entitled for these mods to continue working. If a free mod breaks and isn't supported that is fine because there is no obligation for it to continue working. If someone pays though they will expect the mod to be updated and continue working as the base game is updated. Furthermore, abandoned but popular mods are often revived by other people; if these mods are paid then the original creator may not want people to profit off of updated versions of their mod.
지금 사람들은 모드에 대해 비용을 지불하고 있고, 사람들은 이런 모드들에 대해 소유감을 느끼고 있다. 만약 공짜 모드가 무너진다면 이는 큰 문제가 되지 않는데, 왜냐하면 강제로 모드를 진행시켜 나가야 하는 이유가 없기 때문이다. 사람들은 돈을 내면서 모드가 업데이트 되고 계속 제작되길 원하게 된다. 게다가, 이미 버려진 유명한 모드들은 자주 다른 사람들에 의해 부활하게 되는데, 만약 이러한 모드들이 보수를 받게 된다면 모드의 원 제작자가 업데이트된 버젼의 자신의 모드를 사용하는것을 원하지 않을 가능성도 있다.
Related to the above paid mods may reduce cooperative modding. Many mods will borrow elements from other mods; usually with permission. Having paid mods will complicate things. Someone who makes a paid mod will be unlikely to share his/her work with others. What if someone freely share's his/her mod and someone incorporates it into a paid mod? Does the first mod's owner deserve compensation, does the second modder deserve the full revenue. This makes modding more politically complicated and may reduce cooperation.
윗 글과 연관되어서, 유료 모드들은 모드의 협동제작에 걸림돌이 될 것이다. 많은 모드들은 다른 모드들로 부터 여러가지 요소들을 빌려오고 있다. 물론 허락을 받아서. 유료 모드가 생길경우 복잡한 일이 될 수 있다. 유료 모드를 만드는 사람들은 자신의 작업을 다른사람과 공유하기 싫어할 것 이다. 만약 누군가가 자유롭게 자신의 모드를 공유했는데 다른 사람이 그 모드를 이용해 유료 모드를 만든다면? 첫번째 모드의 제작자는 보상을 받을 권리가 있나? 아니면 두번째 제작자가 전체 이익을 독점하나? 이러한 일들이 모드 제작에 복잡한 문제를 야기하여, 결과적으로 협동 작업을 저해할 것이다.
This may reduce mods based off of copyrighted works. There is a very good chance that any paid mod based off of a copyrighted work will be shutdown. Modders could still release free mods of this nature but it complicates the issue. Many mods based on copyrighted materials borrow (usually with permission) from other mods to add improvements. If these other mods are paid then the original creators likely won't let them use it. Additional many modders may now ignore copyrighted mods in order to make mods that they may profit on.
이 시스템은 저작물을 기반으로 한 모드들의 수를 줄이게 될 것이다. 저작물을 기반으로 한 모드들은 폐기될 가능성이 높다. 모드 제작자들은 물론 무료로 모드를 배포 할 수 있지만, 문제를 더 심각하게 만든다. 저작물을 기반으로 한 많은 모드들은 다른 모드들로 부터 요소를 빌려오게 되고, 만약 다른 모드들이 돈을 받게 된다면 원 저작자가 사용을 허락하지 않을 수 도 있다. 추가적으로, 많은 모드저작자들이 이제 이러한 모드들을 무시하고, 독자적으로 수익을 낼 수 있는 모드를 고집하게 될 것이다.
Steam/the developer are taking an unfairly large portion of the profit. Steam and the Developers are offering nothing new to the situation. Steam is already hosting the mods and the developer already made the game. They now wish to take 75% of all profit from the mod. If the market gets flooded by low-quality paid mods, the modders will likely make very little and the quality of the game will not be increased. However, Steam and the Developers will make money off of no work on there part.
스팀과 개발자가 불공평할 정도로 이득의 많은 비율을 가져 간다. 스팀과 개발자들은 이 상황에서 아무것도 제시 할 필요가 없다. 스팀은 이미 모드를 호스팅 하고 있고, 개발자는 이미 게임을 완성한 상태이다. 그들은 이제 모드로 부터 발생하는 모든 이익의 75%를 요구하고 있다. 만약 마켓이 저퀄리티의 유료 모드로 넘친다면, 모드 개발자들은 거의 모드를 만들지 않을것이며 게임의 퀄리티는 증가하지 않을것이다. 하지만, 스팀과 개발자들은 자기들이 손도 대지 않은 부분에서 돈을 벌게 된다.
출처 | 직접 번역했습니다. 퍼가실때는 이곳 오유의 겜토게 게시판이 출처라는것을 꼭 밝혀주세요! 레딧의 원글은 https://www.reddit.com/r/gaming/comments/33uplp/mods_and_steam/?sort=qa 에서 보시면 됩니다. |
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