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hi gabe, recently I was community banned by what I assume was a Valve mod for 1 week
regardless of whether or not you feel I deserved it, I also lost ALL MY COMMUNITY POSTS (threads, comments on forums, screenshot comments, profile comments) that had nothing to do with my ban
I feel this was unnecessary and would like to know if you can reverse it, I am also not the only person this has happened to
this is my account, thanks http://steamcommunity.com/id/kijib
UPDATE/EDIT: My ban has been lifted, but posts still gone, not sure if its still being worked on, but im guessing they're probably unrecovarable =/
oh well, thanks for doing what you could Gabe, appreciate it
- 스팀 포럼에서 밴을 먹은 유저가 자신이 이전에 올린 모든 글과 포스팅이 날아가 버렸다는군요. 이후 밴은 풀렸지만 날아간 글들은
복구되지 않았나 봅니다.
On it.
- 밴을 풀어주겠다는 의미인것 같습니다.
If you want to keep heading that way with mods, are you planing to do anything about stolen content ? What about quality tests ? The thing with mods is that they can fail and crash and you usually install them at your own risks. Plus, some mods are not compatible with each other. Will you do anything about it ? Quality test for everything uploaded ? What about pricing ?
- 정말로 모드 유료화를 계속 추진할 생각이라면, 다른사람의 콘텐츠를 훔쳐가는 행위는 어떻게 다룰것인가? 퀄리티 테스트는?
가끔 (게임이) 뻑나고 튕기는 모드들도 있고, 서로 호환이 되지 않는 모드들도 있는데, 어떻게 할 생각인가? 업로드된 모든 것을 테스트 할것인가? 가격은?
I don't think these issues are specific to MODs, and they are all worth solving.
For example, two areas where people have legitimate beefs against us are support and Greenlight. We have short term hacks and longer term solutions coming, but the longer term good solutions involve writing a bunch of code. In the interim, it's going to be a sore point. Both these problems boil down to building scalable solutions that are robust in the face of exponential growth.
- 이 문제는 단순히 모드에 관해서만 생각해볼 문제가 아니다. 예를들어, 게임지원과 그린라이트에 등록된 게임들에 대해서도 적용할 수 있다. 우리는 지금 단기적으로는 꼼수(...)를 부리고 있지만, 장기적인 해결책으로 이를 해결할 프로그램을 작성하고 있다. 하지만, 지금 플랫폼은 급속도로 성장하고 있고, 현실적으로 납득할만한 해결책을 내기 위해 노력하고 있다.
역자 주) 게이브가 일부러 논점을 피해가기 위해 좀 모호하게 답글을 달아놓은것 같습니다. 해석을 다시 해보면, 지금 모드들 뿐만 아니라 그린라이트에 등록된 게임들이나 버그가 터진 게임들의 A/S 서비스등이 굉장히 골치를 아프게 하고 있는데, 북미 유저들의 반응을 보니 원래 벨브가 이쪽이 심히 부실하고 지랄맞기로 유명한가 봅니다. 품질관리를 위해 프로그램을 짜고 있다는걸 보니 밸브에서 사람들이 올리는 모든 모드나 창작물등을 직접 감수할 시스템을 구상중에 있는것 같습니다.
Hi Gabe, Robin, owner of Nexus Mods here. Sorry to hear about the issue with your eye.
Can you make a pledge that Valve are going to do everything to prevent, and never allow, the "DRMification" of modding, either by Valve or developers using Steam's tools, and prevent the concept of mods ONLY being allowed to be uploaded to Steam Workshop and no where else, like ModDB, Nexus, etc.?
Edit, for clarity in the question:
For example, if Bethesda wanted to make modding for Fallout 4/TES 6 limited to just Steam Workshop, or even worse, just the paid Workshop, would Valve veto this and prevent it from happening?
안녕 게이브, 넥서스 모드의 운영자 로빈이야. 이런 논란이 일어나게 되서 유감이네. 혹시 가능하다면, 모드질의 DRM화를 막을것이며, 스팀 워크샵이 독점적으로 관리하는 모드는 절대 없도록 최선을 다할 것이라고 맹세해 줄 수 있을까?
좀더 명확하게 표현하면, 예를들어 만약 베데스다가 폴아웃4의 모드를 오직 스팀 워크샵에만, 혹은 더 나아가서 유료 워크샵에다가만 공개하겠다고 한다면, 밸브는 이를 거부할 의지가 있나?
역자 주) DRMification, 즉 DRM 화는 흔히 생각하는 정품인증 시스템 정도로 보시면 될 것 같습니다. 예를 들어 SKSE 등의 대형 모드들 하나 하나가 자체적인 정품인증 시스템을 갖추게 된다면, 저처럼 헤비 모더들은 스카이림 한번 키면 정품 인증창만 20번은 넘게 보게 되겠죠. 이런 부분을 걱정하는것 같습니다.
Hi, Robin.
In general we are pretty reluctant to tell any developer that they have to do something or they can't do something. It just goes against our philosophy to be dictatorial.
With that caveat, we'd be happy to tell developers that we think they are being dumb, and that will sometimes help them reflect on it a bit.
In the case of Nexus, we'd be happy to work with you to figure out how we can do a better job of supporting you. Clearly you are providing a valuable service to the community. Have you been talking to anyone at Valve previously?
안녕 로빈. 우린 일반적으로, 그 어떤 개발자들에게라도 이거해라, 이거 하지마라는 등의 이야기는 하지 않아. 이는 우리의 철학에 위배되는 일이니까. 하지만, 우리는 개발자들에게 '우리가 생각하기엔' 개발자들이 잘못된 선택을 하고 있는것 같다고 알려줄 수 있을것 같아. 그리고 가끔은 개발자들이 재고하게 만들 수는 있겠지. 넥서스의 경우에는, 우린 넥서스 모드를 더 잘 지원하기 위해 너와 협력할 의사가 있어. 커뮤니티에게 너의 서비스는 분명히 가치있어. 혹시 전에 밸브의 관계자와 이야기 해본적 있어?
Hi Gabe,
Interesting answer, it's a shame you wouldn't put your foot down in support of the modding community in this case, but I appreciate your candour on the topic.
Alden got in contact about a month ago RE: the Nexus being listed as a Steam Service Provider. For any users following this closely, you can read my opinions on the topic in a 5,000 word news post I made today at http://www.nexusmods.com/games/news/12459/? (I appreciate you probably don't have the time to read my banal twitterings on the topic, Gabe!).
He has my email address if anyone needs to contact me. I built the Nexus from the ground up, 14 years ago, to be completely free of outside investment or influence from third-parties and to be completely self-sustaining, but there's no reason why we can't talk.
안녕 게이브, 흥미로운 답변이야. 모드 커뮤니티에 대한 지원을 끊지는 않겠다고 해서 유감이지만, 이 주제에 대해서 공평하게 대해주는 것 같아 고마워. 알덴이 한달 전쯤에 접촉을 했었어. (혹시 이 레딧글을 읽고 있는 사람들이 있다면, 내 의견을 http://www.nexusmods.com/games/news/12459/ 에 올려두었으니 읽어볼래? ) 그가 내 이메일 주소를 가져갔어. 난 14년 전에 넥서스를 맨바닥에서 부터 만들어 왔고, 그 어떤 투자나 써드 파티의 간섭이 없고, 완벽하게 자가 생존이 가능한 커뮤니티를 만들고 있지만, 우리가 이야기 못할건 없지.
역자주) 넥서스 모드의 저 링크된 공지사항을 대충 훑어보았습니다. 보아하니 이 로빈이라는 넥서스 운영자는 이번 모드 유료화에 대해 중립과 찬성의 중간.. 정도를 표명한것 같고, 이번일로 사람들에게 엄청난 욕을 얻어먹은것 같네요. 스팀에서 관계자들이 연락해서 넥서스에게 공식 '서비스 제공자'의 위치를 약속했고, 대신에 이 로빈이라는 사람은 넥서스 커뮤니티는 밸브로 부터 얻는 수입에 절때 종속되지 않는, 독자적인 커뮤니티로 활동할 것을 약속받았다고 하네요. 물론, 이 행동이 옳을지 판단은 읽는 여러분의 몫입니다.
I went and read it. I thought it was good.
The one thing I'd ask you to think about is your request to put our foot down. We would be reluctant to force a game developer to do "x" for the same reason we would be reluctant to force a mod developer to do "x." It's just not a good idea. For example we get a lot of pressure to police the content on Steam. Shouldn't there be a rule? How can any decent person approve of naked trees/stabbing defenseless shrubberies? It turns out that everything outrages somebody, and there is no set of possible rules that satisfies everyone. Those conversations always turn into enumerated lists of outrageous things. It's a lot more tractable, and customer/creator friendly to focus on building systems that connect customers to the right content for them personally (and, unfortunately, a lot more work).
So, yes, we want to provide tools for mod authors and to Nexus while avoiding coercing other creators/gamers as much as possible.
내용은 읽고 왔어. 좋은 글인것 같네.
다만 나는 우리에게 손을 때라는 너의 요청을 재고해 봤으면 해. 우리는 게임 개발자들에게 ~~ 하세요 라고 강제하는걸 싫어 하지만, 같은 이유로 우리는 모드 개발자들에게 ~~하세요 라고 강제하는걸 할 수 없어. 이건 그냥 나쁜 생각이야. 예를 들어, 우리는 언제나 스팀에 올라온 컨텐츠들을 규제하라고 압박이 들어오지. 규칙이 없으면 왜 안돼? 세상에 어느 선량한 사람이 벌거벗은 나무나 불쌍한 풀숲 가지치기 같은걸 보면서 아무 말도 안하지? 모든일은 결국 누군가는 화나게 하고, 모두를 만족시키는 규칙은 없어. 이런 논란은 언제나 짜증나는 일만 만들 뿐이야. 차라리, 소비자/생산자 개개인들에게 적합한 컨텐츠를 각각 연결시켜주는 시스템을 만드는것이 더 현실적이지 (불행하게도, 더 많은 노력이 필요하지만). 뭐 그래서, 우리는 다른 개발자나 게이머들을 억압하는걸 최대한 피하면서도 모드 관리자들과 넥서스에게 도구를 제공 하고 싶어.
역자주) 위의 로빈씨의 글로부터 추론해 봤을때, 로빈씨가 넥서스 관리자로써 스팀에게 넥서스등의 모드 커뮤니티에 대해서 가능하면 손을 땠으면 좋겠다고 이야기를 한 것 같습니다. 그에 반해서 스팀은 모드 개발자들의 자유의사를 최대한 존중하기 위해 모드 커뮤니티들에게 뒤에서 접촉을 하고 있는 것 같습니다. 이해관계가 조금 복잡하게 얽혀있네요.
If there's anyone who understands your plight in being pressured in to more conservative policing of content based on personal views, beliefs and opinions, it's me. The Nexus is known to host some of the most liberal content out there and we're lambasted for it on many sides. Some game devs won't even touch us because of it. But my personal opinion remains the same, irrespective of whether I agree with or like the content (and there's plenty of stuff on the Nexus I'm really not a fan of), if I take down one file for insulting certain sensitivities, where do I draw the line? Who's line? My line? Your line? So yeah, you're preaching to the choir on that one.
However, we're not talking about limiting types of content, we're talking about the functionality of Steam being used to fundamentally change a principle tenet of the modding community that's existed since the very beginning. That is, the principle that the sharing of mods can be free and open to everyone, if they so wish, and that that choice remains squarely in the hands of the people who develop those mods. Please, do not misunderstand me, I believe I've made myself clear that if certain mod platforms want to explore paid modding then they can, for better or for worse, but I am categorically against the concept of mods only being allowed to be shared online, with others, through only one platform. I'm against the concept of modders not having a choice. While a lot of melodrama has ensued from Valve and Bethesda's actions this week, I absolutely believe that you would be destroying a key pillar of modding if you were to allow your service to be used in such a way.
I appreciate you cannot dictate what developers do outside and off of Steams services, but Steam is Valve's service, and you can control how your service is used.
the principle that the sharing of mods can be free and open to everyone
Completely 100% agree.
모드의 공유는 공짜일 수 있어야 하고, 모두에게 열려있어야 한다.
100% 동의해.
출처 | 직접 번역했습니다. 퍼가실때는 이곳 오유의 게임토론게시판이 출처라는 것을 꼭 밝혀주세요! 레딧의 원글 주소는 https://www.reddit.com/r/gaming/comments/33uplp/mods_and_steam/?sort=qa 에서 보시면 됩니다. |
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