* 이전 버전(코알라)의 캐릭터/유니버스 파일은 현재 호환성 작업이 끝나지 않은 상태이기에,
(기린 버전으로)업데이트하면 사용이 불가능하며
(코알라의 캐릭터/유니버스 데이터는 런처 실행시 이름이 바뀌어 저장됨),
몇 주후에, 개발팀이 이전 버전(코알라)의 캐릭터/유니버스 파일을 사용할 수 있게하는 도구(툴)를 배포할 것이라고 합니다.
아래 본문에 적혀있는 내용이지만 하단부에 있어서 읽는 분이 적은 것 같기에 여기에 다시 적어놓습니다.
January 28, 2015 in Dev Blog, Featured, Patch Notes, mollygos
Good evening, all!
At long last, we’re updating Starbound’s stable branch later today.
마침내, 오늘 이후 스타바운드의 스테이블 버전을 업데이트 합니다.
Thanks so much for your continued patience, support and feedback!
여러분의 지속적인 인내심, 도움, 피드백에 감사드립니다!
Check below the cut for a list of major changes since the last stable update back in March 2014.
지난 2014년, 3월의 스테이블 업데이트 이후로, 주요변화는 아래의 목록들을 통해 확인할 수 있습니다.
PS – Starting tonight at 6PM GMT, Starbound will be 25% off on Steam for 48 hours. <3
그리니치 천문대 시각으로 오늘밤 6시 저녘에 시작되며, 스팀에서 48시간 동안 25퍼센트 세일을 합니다. <3
(* 한국은 30일 새벽3시 쯤 시작)
https://www.youtube.com/watch?v=4Sz2zr3pZEo
Upbeat giraffe version.
(명랑한 기린 버전)
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유니버스와 월드 변화
- Sectors have been removed, so all stars are part of the same map
(지도의)섹터가 제거되었으며, 모든 별들이 하나의 맵에 표시됩니다.
-Star and planet types correspond to difficulty levels,
별들의 타입은 난이도와 연관되어 있으며,
giving players access to progressively more extreme environments as they advance through the game.
게임을 진행함에 따라 점차적으로 극단적인 환경에 접근할 수 있게 됩니다.
-Added oceanic world types including tropical and arctic oceans, toxic and magma planets.
다양한 바다행성이 추가되었습니다. (열대 바다, 북극 바다, 독성 행성, 마그마 행성)
-Added rare Barren and Asteroid worlds with no monsters for large scale building.
대규모의 건축을 할 수 있는 몬스터가 없는 황무지 지대와 소행성대 월드가 추가되었습니다.
-New biomes
새로운 바이옴들
-New surface and underground mini biomes
새로운 지표면과 지하의 미니 바이옴들.
-Many changes to surface and underground terrain generation
지표면과 지하의 많은 지형 형성 방식변화
-Improvements to background parallaxes and sky coloration
시차 배경과 하늘의 색채 변화 개선.
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우주선과 네비게이션
-Player ships now include an AI avatar specific to each race that gives access to the player’s techs, missions, 3D printer, and a variety of ship-related commands
플레이어의 우주선은 각 종족 별로 테크, 미션, 3D프린터 그리고 다양한 우주선과-관련된 명령을 실행할 수 있는 인공지능 아바타를 가지게 됩니다.
-Each race’s ship has its own unique set of upgrades, giving players much more room to expand as they progress
각 종족의 우주선들은 고유한 업그레이드 셋트를 가지고 있으며, 진행함에 따라 더 많은 방을 가질 수 있게 됩니다.
-Fuel costs for travel have been reworked.
여행에 소모되는 연료가 개선되었습니다.
Moving between planets within a system is now free, while jumps to other systems require fuel in proportion to the distance traveled.
행성계내에서 이동 시 연료가 소모되지 않으며, 다른 행성계로 이동 시에는 거리에 따라 연료가 소모됩니다.
-Coal no longer powers spaceships!
석탄은 더 이상 우주선 연료로 쓰이지 않습니다!
Instead, they can use either radioactive ores or the new Liquid Erchius Fuel that now appears in Moon biomes
대신에, 방사성을 지닌 원석들이나, 위성(달) 바이옴에서 나타나는 새로운 Erchius 액체 연료에 사용할 수 있습니다.
- Many improvements to the Cockpit interface, which now indicates more detailed planet information including weather and environmental hazards
조종석 인터페이스에 많은 개선점이 있었으며, 날씨와 환경적인 위협들을 포함한 상세한 행성 정보들을 보여줍니다.
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아웃포스트(외곽) 지역
-The universe now has a civilized hub containing shops, quests, and other services.
유니버스는 이제 가게와 퀘스트, 기타 서비스들을 지닌 문명화된 중심지를 가지게 됩니다.
-This is where players will find quests, missions, and ship upgrades which allow them to advance through the game
이 곳은 퀘스트, 미션, 우주선 업그레이드를 할 수 있으며, 이를 통해 게임을 진행해 나갈 수 있습니다.
-Includes a Sign Store based on the popular Custom Signs mod, where players can design and print their own signage for use in game. Thanks Wellbot!
간판 가게를 기초로 한 유명한 커스텀 사인 모드를 포함하게 되며, 이곳에서 게임내에 사용 가능한 개성있는 간판을 디자인하고 프린트할 수 있습니다. Wellbot님 감사합니다!
-At key points in the progression, players will unlock special Missions.
진행의 특정한 시점에서, 플레이어는 특수 미션들을 할 수 있게 될 것입니다.
-Missions take place in unique instanced dungeons containing special monsters, bosses, and rewards not available anywhere else.
미션들은 다른곳에서 볼 수 없는 특수 몬스터, 보스, 보상이 포함되어 있는 고유한 인스턴스 던전에서 발생합니다.
-Some missions can be quite difficult, so you’ll want to prepare carefully – or bring friends!
미션들 중 일부는 꽤 어려울 수 있으니, 준비를 철저하게 하거나 - 친구들을 대리고 가세요!
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노바키즈
-New playable race with their own unique progression of armor sets, craftable guns and ship upgrades!
고유한 갑옷셋트, 총기류, 우주선 업그레이드를 갖추고 있는 새로운 종족입니다.
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테크들
-Techs are now split into head, body, legs and suit slots, so you can equip up to four at once!
테크는 이제 머리, 몸통, 다리 그리고 옷(슈트) 슬롯으로 나뉘어 집니다. 4가지를 동시에 장착할 수 있습니다!
-Head techs provide various activated effects triggered using the tech hotkeys
머리(에 착용하는) 테크는 단축키들을 통해서 다양한 효과를 사용할 수 있습니다.
-Body techs provide lateral movement abilities triggered by double tapping direction keys
몸통의 테크는 이동 키를 두번 눌러서, (좌우)이동기술이 발동합니다.
-Leg techs provide vertical movement abilities triggered with the jump key
다리의 테크들은 점프키를 이용해서 발동하며, 수직이동능력을 제공합니다.
-Suit techs provide passive protection from specific environmental hazards
슈트 테크는 특수한 환경적인 위협에 대해 보호하는 기능을 제공합니다.
-New tech unlocking system makes a variety of techs visible each time the player upgrades their ship.
새로운 테크 개방 시스템은 우주선을 업그레이드 할 때마다 다양한 테크가 보이게 됩니다.
The player can then use Blank Tech Cards to unlock and equip these techs
플레이어는 비어있는 테크 카드를 이용하여 테크를 장비하고 개방할 수 있습니다.
-Lots of new techs! Techs techs techs. It’s stopped sounding like a word now.
많은 새로운 테크들!
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광석캐기
-Matter Manipulator can now be upgraded over the course of the game to increase its mining power, area of effect, and allow it to collect liquids as well as blocks
물질제어기는 이제 물론 게임진행을 통해 업그레이드가 가능하며, 채집범위, 위력, 그리고 블록은 물론이고, 액체를 수집하는 것이 가능해집니다.
-Pickaxes and drills are more powerful, but have lowered durability and cannot be repaired, making them a consumable alternative to the Matter Manipulator
곡괭이와 드릴들은 좀 더 위력이 강해졌지만, 내구도가 낮아졌고 수리가 불가능하며, 물질 제어기의 대체 소비품으로 사용할 수 있습니다.
- Smashable rocks found rarely underground contain richer deposits of certain ores
파괴할 수 있으며, 더 많은 양의 특정 원석을 포함한 바위를 지하에서 가끔 발견할 수 있습니다.
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전투
- Energy
에너지
Energy regeneration has been changed.
에너지 재생방식이 변화되었습니다.
Rather than continuously regenerating energy at a slow rate, energy rapidly regenerates when not being used
일정하게 느린속도로 재생되기 보다는, 사용하지 않을 때 빠르게 재생합니다.
Using energy that exceeds your maximum pool will disable energy usage for a few seconds until your energy has fully recharged
최대치를 넘어서 모두 사용할 경우 회복이 완전히 끝날때까지, 에너지 사용을 몇 초간 할 수 없게 됩니다.
- Staves
스태프
New weapon type!
새로운 무기 타입!
Use a staff by holding the fire button to charge it, aiming, then releasing the button to unleash a powerful effect
발사버튼을 누르면서 충전이 가능하며, 목표를 노린뒤, 버튼을 떼서 강력한 효과를 방출합니다.
Unlike guns, staves manifest their projectiles directly at your targeting cursor for precision combat
총기류와 다르게, 스태프는 타겟팅하고 있는 커서를 따라 직접 발사체가 날아갑니다.
A variety of staves can be crafted at the new Manipulator Table
다양한 스태프들은 새로운 매니퓰레이터 테이블에서 제작이 가능합니다
-Armors
방어구
-Beginning at Tier 5, armors are divided into three different progression paths with different stat balances
티어 5단계 부터, 방어구들은 다른 스탯밸런스를 가진 3가지 종류로 나뉘어 진행하게 됩니다.
Separator armors have high armor and low energy for melee weapon users
세퍼레이터 아머는 높은 방어력과 낮은 에너지를 가지고 있습니다 (근접전투 유저용)
Accelerator armors have a balance of armor and energy for ranged weapon users
엑셀레이터 아머는 균형잡힌 방어력과 에너지를 갖추고 있습니다 (원거리 전투 유저용)
Manipulator armors have low armor and high energy for staff users
메니퓰레이터 아머는 낮은 방어력과 높은 에너지량을 가지고 있습니다 (스태프 유저용)
-Weapons
무기들
Many new unique biome weapons
많은 새로운 고유 바이옴의 무기들
More bows (and crossbows) for higher level hunting
더 많은 활과 (그리고 석궁들)은 고레벨에서의 사냥을 위한 것입니다.
Many new thrown weapons of various tiers
티어별로 다양한 투척형 무기들
-Defense Turrets have been massively improved and can be equipped with a variety of weapons for different effects
디펜스 터렛이 크게 개선되었으며, 다양한 무기를 장비시킬 경우, 각각 다른 효과를 나타냅니다.
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몬스터들
-New monster type: large flying monsters
새로운 몬스터 타입: 대형 비행 몬스터류
-New monster type: large aquatic monsters
새로운 몬스터 타입: 대형 수중 몬스터류
-Many improvements to monster AI
몬스터의 인공지능 개선
-Birds nerfed– they are now less of a menace
새(조류) 몬스터들은 너프되었습니다 - 미쳐 날뛰는 횟수가 감소하였습니다.
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생존 시스템들
- Temperature has been replaced by a system of specific planetary hazards, which the player will need to unlock new technology to resist
온도 시스템은 특정 행성의 위협 시스템으로 대체되었으며, 플레이어는 이를 대처하기 위해 새로운 테크를 개방하여야 합니다.
- Hunger has been removed for now, replaced by an expansion of the cooking system with a variety of buffs (see below)
허기(배고픔) 시스템은 현재 제거된 상태이며, 음식 시스템의 확장과 다양한 버프 추가로 대체되었습니다.(아래를 보세요)
- New difficulty option to drop ores and other valuable materials on death
새로운 난이도 옵션은 사망시 원석과 다른 가치있는 재료들을 떨어뜨리게 됩니다.
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농사와 음식조리
- New crops
새로운 농작물들
Hundreds of new cooking recipes
100개 이상의 새로운 조리 레시피들
Cooked foods now provide a wide variety of buffs, with more elaborate recipes giving stronger effects
조리된 음식들은 이제 다양한 버프를 제공하며, 정성이 많이 들어갈수록 강한 버프를 줍니다.
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곤충채집
Bugs unique to each planet type now spawn across the universe
곤충들은 각 행성의 타입별로 고유 종이 나타납니다.
Use the bug net to collect and display them!
벌레 채집망을 사용하여 수집하고 전시해보세요!
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배선설비
Most lights in game can now be wired
게임내의 대부분의 발광체는 이제 와이어 연결이 가능합니다.
More interactable switches
스위치의 대부분은 상호작용이 가능합니다.
More sensors, switches, and logic gates
더 많은 센서, 스위치, 논리 게이트들
Fixed lots of usability bugs with wiring
와이어 사용와 관련된 많은 버그 수정
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기타 컨텐츠
-Many new status effects
다양한 상태 효과들
-Many new costumes
다양한 의상들
-Many new biome furniture/object sets
다양한 바이옴 가구와 오브젝트 셋트
-Many new block types
다양한 블록 타입들
-Many (over 150) new underground microdungeons
다양한 (150개 이상의) 지하 마이크로 던전들
-Many new toys and novelty items
다양한 장난감과 신기한 아이템들
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퍼포먼스 개선
- Tile rendering
타일 렌더링
-Liquid processing
액체 프로세싱
-Many other optimizations
많은 다른 최적화들
-Miscellaneous Improvements
기타개선점
Specialty hotbar slots and keys for Matter Manipulator, Wire Tool and Paint Tool
특수 핫바 슬롯과 물질제어기/와이어 도구/페인트 도구의 단축키 추가
New font
새로운 폰트(글씨체)
Keybinding GUI
단축키 설정 인터페이스 추가
Character deletion option
캐릭터 삭제 옵션 추가
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모드관련 기능
-Items are now scriptable
아이템의 스크립트짜기가 가능해졌습니다.
-Status effects are now scriptable
상태 효과의 스크립트짜기가 가능해졌습니다.
-New Script Console functionality gives a client-side scripted canvas to build your own GUIs, games, or whatever you can imagine
새로운 스크립트 콘솔 기능은 클라이언트-쪽에서 스크립트한 캔버스를 통해 고유 GUI나, 게임, 상상할 수 있는 무엇이든 제작이 가능합니다.
-Many new Lua API bindings
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서버관련
-Access to tile protection system, preventing modification of specific areas
타일 보호 시스템에 대한 접근, 특정 지역의 파괴나 수정에 대한 보호
-Ability to set spawn point for a world
월드의 (플레이어)소환지점을 지정할 수 있는 기능
-Several other new admin commands
새로운 관리자 명령어들
-RCON support
RCON 지원
Because of these all changes, we recommend that everyone start a new character.
이러한 모든 변화들 때문에, 우리는 모두에게 새로운 캐릭터로 시작할 것은 권장합니다.
The game has changed so drastically that you’d miss out on most of the new content if you simply used an old character.
게임이 매우 많이 변화되었기에 이전의 캐릭터를 사용한다면 많은 새로운 컨텐츠를 놓칠 것입니다.
As a result, the launcher will automatically rename your old data.
결과적으로 , 런처 프로그램은 자동적으로 여러분의 예전 데이터들에 새로운 이름을 부여할 것입니다.
We may be releasing external tools in the next few weeks to import and convert these files to approximately equivalent characters, but unless and until then they will be unusable.
몇 주 후에 이 파일들을 불러오고 동등한 캐릭터로 변환 할 수 있는 툴을 배포할 지도 모르지만,
그 전에는 사용이 불가능 할 것입니다.
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( http://community.playstarbound.com/index.php?threads/hark-a-stable-update-v-upbeat-giraffe.89411/ )
( by mollygos )
(* 영국시간 1월 28일, 오후 5시 27분 ),
NOTE - There are currently some issues with pushing the update,
알림 - 현재 업데이트를 (스팀 클라이언트로) 푸시하는데 문제가 조금 있습니다.
You may have received a launcher update, but not a game update.
런처 프로그램의 업데이트를 받았을수도 있지만, 이는 게임의 업데이트가 아닙니다.
The developers are working to rectify this.
개발팀들이 바로잡는 작업을 하는 중입니다.
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* 추가정보 - 언스테이블 버전의 캐릭터/유니버스 파일은 기린버전과 호환이 되는 것 같습니다.
사용하시려는 분들은 giraffe_storage폴더로 파일을 옮겨서 시도해 보세요
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