아래글 정말 중요한 내용은 빼고
곁다리만 번역해서
전문을 번역합니다.
Xypherous ?? Associate Technical Designer Quote:
Phantom Dancer being a good item isn't a bad thing (after all, why would I want a bad item?). But I think Phantom Dancer is too good of an item. It provides the most attack speed and crit chance in the game. It's also incredibly cheap for what it does. |
Yeah, Phantom Dancer has had its' statistics extensively readjusted. It lost a *lot* of movement speed and a little bit of attack speed. It's also slightly cheaper and thus less slot-efficient.It's been known for a while that Phantom Dancer was just too good but nerfing it would've caused a drastic effect on AD carry mobility / balance for a while. We've shifted some statistics around into other items that AD carries can easily fit into their builds and now PD doesn't have to be the king of both AS, Crit and MS.On the plus side, it now has Ignore Unit Collision on it though. How useful that passive is, I'm not sure - but it is something that people have been asking for quite a while on their carries.http://na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?p=31242476#31242476인용:유령무희가 좋은 아이템이 되는것은 나쁜일이 아닙니다.(일단, 안 좋은 아이템을 원하는 사람이 누가 있을까요?)하지만 제 생각에 유령무희는 다른 아이템과 비교해서 너무 효율이 좋습니다.게임에서 필요한 대부분의 공속과 치명타율을 올려주며, 능력치에 비해 가격이 매우 저렴합니다.
ㅇㅇ, 유령무희에 대한 벨런스는 크게 조정될거에요.
이동속도 대폭 감소, 그리고 약간의 공속감소와 함께,
아이템의 가격을 낮춰 Slot효율마저 너프할겁니다.
유령무희는 그 동안 너무 좋은 아이템이었고,(그래서 AD캐리의 코어템이었고)
너프를 함으로서 AD캐리의 기동력과 벨런스에 매우 격렬한 영향을 미치겟죠.
우리는 AD캐리에게 적합하며 쉽게 맞출 수 있는 다른 아이템들의 벨런스를 조금씩 손봐왔고
이제 유령무희는 공격속도, 치명타, 이동속도의 왕 중의 왕이 아니게 될 것입니다.
한가지 버프가 있다면, 유령무희는 이제 유닛충돌 무시 패시브를 가집니다만,
이 패시브가 얼마나 유용할지는 장담할 수 없군요.
-하지만 이것(유닛충돌 무시하는것)은 유저들이 꽤 오랫동안 요청해왔던것입니다 (오역 수정 by 아리라리로)
-- 요약 --
[유령무희]
너프예정
- 이동속도 증가량 대폭 감소
- 공격속도 증가량 소폭 감소
- 가격을 낮춰 SLOT당 효율 감소 (결과적으로 풀템일때, 지금보다 약해질거라는 소리)
버프예정
- 유닛충돌 무시 패시브 추가
인벤에 Audacity님 글 펌입니다