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외국인들이 보는 LG와 삼성
게시물ID : humorbest_94644짧은주소 복사하기
작성자 : xsoft
추천 : 39
조회수 : 3886회
댓글수 : 2개
베스트 등록시간 : 2005/05/24 18:38:24
원본글 작성시간 : 2005/03/27 21:40:00
출처-한열사 요즘들어 우리 기업들이 잘나간다는 신문기사(내신,외신)가 많습니다. 다들 반가운 소식들이지만... 직접 외국 소비자들의 반응을 엿보는 것도 흥미로울거 같아서 아래와 같이 한번 번역해 봤습니다. 대충 의역한거라서 잘못되거나 생략한 번역도 있으므로 이해해 주세요. LG에 대한 글중 일부입니다. 미국에서는 삼성에 비해 인지도가 좀 처지지만, 그래도 제품 라인업은 훨씬 풍부한것 같습니다. my wife saw that fridge on TV and wants it! It was sweet! I just bought all new kitchen appliances (SO NO WAY) and want a 20 inch LCD with remote tuning, who knows... I can wait till the price is right 우리 집사람이 TV달린 냉장고를 보고서 갖고싶어하더라! 멋진 냉장고였어! 근데 이미 난 모두주방가전제품을 세로샀거든. 20인치 무선 LCD TV는 갖고 싶은데 말이지.. 가격이 알맞아질때까지 기다리는 수밖에.. We own an LG front-loading washer/dryer set and I'm very impressed with their build quality and performance. I don't know if LG can consistently maintain quality across the board in all of their product fields, but I would certainly keep an eye on them as potentially a rising star... 우린 LG세탁기를 가지고 있는데 품질과 성능이 참 괜찮았어. LG가 모든 제품의 품질을 끊임없이 유지할 수 있을지는 모르지만, 내가 관심있게 지켜보고있어. I am pretty happy with LG's cel phones too...best I have owned second to my old 3 watt phone-in-a-bag 난 내 LG핸드폰에 만족해.. 최고야.. Some of the Whirlpool and Maytag washer/dryers, refrigerator, and air conditioners are made by LG as OEM 월풀이나 메이텍의 세탁기,냉장고,에어컨중 일부는 LG만들어서 납품한거야.. Many Korean Companies have made big improvement in their products past few years. Cars from Hyundai used to be lowest in reliability (J.D.Power) just a few years ago and now they are almost on par with Honda. Forty years ago people laughed at any products made in Japan and I am old enough to remember! Hehe true at one time, anything with a made in japan label was thought to be of low quality. Yes these days the koreans are kind of in that phase the japanese industry was in around the late 80's early 90's. Where their economy was booming and there was a big surge in technological advancement and massive improvements in quality. Where i work we trade in korea and japan markets and at this stage korea is a much more active and happening market. The japanese economy has been in constant decline for a while, while the koreans are on the up rise. That can be reflected in the constant technology push, the fact japanese companies now have to make partnerships with korean companies to stay competitive and improvement in quality of korean products comming out of the country. In 5 years time people will have a much better perception of the quality and innovation of korean products i reckon. 많이 한국 기업들은 몇년새 큰 진보를 해왔어. 현대자동차같은 겨우 몇년전만해도 낮은 신뢰도의 회사였지만, 지금은 혼다와 맞먹고 있어. 약 40년전 사람들은 일본산 제품에 대해서 비웃었지. 난 그걸 기억할만큼의 나이는 돼! 지금은 어떤 일본제품도 더이상 질낮은 제품으로 인식되지 않지. 요즘 한국은 8,90년대 일본산업과 같은 양상인데, 그들의 경제는 활황이었고 크게 향상된 기술적 진보와 거대한 질량향상이 있었어. 난 한국,일본과 무역하는 회사에서 일하고 있는데, 지금은 한국이 더욱더 활발한 시장이야. 일본경제는 끊임없이 침몰하고 있지만, 한국은 떠오르고 있지. 그건 한국회사들의 끊임없는 기술투자에 때문이라 할수 있어. 일본 회사들이 경쟁력을 유지하고 품질향상을 위해서는 한국기업과 제휴해야만해. 5년안에 사람들은 한국제품의 질량과 창조성에대해 더욱더 좋은 인식을하게될거야. What's UP with LG ? Suddenly, I see washers, dryers, cell phones, air conditioners, LCD flat panels, Plasmas hitting the market, and all seemingly highly competitive. Where did this come from? Could they be the new top dog in LCD flat panel? (I ask based in part on my viewing of the Sony 32" LCD flat panel - outstanding) LG에 뭔일이 있는거야? 갑자기 세탁기,전화기,에어컨,LCD,pdp등 그들 제품이 시장에서 히트하고있는데, 모두 경쟁력이 있어보여. 어디서 온거야? LCD패널에서 최고 회사라고 할수 있어?(난, 소니의 32" LCD모니터를 보고나서 물어보는거야) (참고로, 소니가 작년까지는 LG패널을 많이 사용했습니다. 그리고 이곳 웹사이트 사람들은 대부분 그걸 알고 있더군요.) LG have been making that stuff for a while now, they've hard plenty of presence here in australia and other places in europe, I think for a long time LG traded under the zenith brand name in the states, but now they're pushing the LG brand and introducing the products other regions have had into the US. LG는 그러한 수준의 제품들을 계속만들어왔어. 그리고 이곳 호주나 유럽같은 경우 존재감이 상당해. 내생각에는 LG가 미국에서는 오랜동안 제니스라는 브랜드로 물건을 팔았기 때문일거야. 그러나 지금 LG브랜드를 밀고있지. LG is roughly tied with Samsung for being the largest mfr. of LCD panels in the world. And, yes, based on the new Apple, the new Sony, et al., they seem to be good at it. LG는 LCD패널에서 삼성만큼 세계에서 가장 큰 회사야. 그리고 애플이나 소니들이 그걸 사용하고 있지. I'm kinda confused. LG is one of the top manufacturers of both plasma and LCD, but how come I rarely see their products in electronics shops? Do they mainly sell the glass to other manufacturers to rebadge? If so, why don't they just sell under their own label? 좀 혼란스러운데. LG는 PDP모듈이나 LCD의 최고의 회사들중 하난데, 왜 글들 제품을 보기힘들지. LG는 주로 다른 회사에 패널만 파는거야? 만약 그렇다면, 왜 그들이름으로 팔지않지? LG is fairly new to the flat panel market. They are spending tons of money on technology as well as production to become a dominant company in this area as they see a huge upside. LG is a very stable company in Korea with their hands in all kinds of technology. They do sell under their own label and will increase consumer awareness here in the US in the coming years via marketing and strategic alliances. LG (Lucky Goldstar) had a very bad reputation here in the states in the 70's. They purchased Zenith for brand recognition only and have slowly introduced their lines. As they continue to make improvements they will market their "elite" lines as LG and brand the slightly cheaper versions through the Zenith name. I believe they will eventually phase out the Zenith brand all together. Hope that clears some things up. LG는 평판시장에서 좀 새로운 회사지. 그 회사는 이부분에서 지배적인 회사가 되기위해, 기술이나 생산능력향상에 엄청난 돈을 쓰고있지. LG는 모든 기술을 다룰만큼 한국에서는 안정적인 회사야. 그리고 미국에서 이미 LG라는 브랜드로 팔고있고, 앞으로도 마켓팅이나 전략적인 합자를 통해 소비자인지도도 증가할거야. 70년대 LG (Lucky Goldstar)는 미국에서 평판이 매우나빴어. 단지 브랜드 향상을 위해 그들은 제니스를 인수했고, 천천히 그들 브랜드도 도입해왔지. 고급제품은 LG로, 값싼제품은 제니스로 말이야. 내생각엔 점차적으로 제니스란 브랜드를 없에고 하나로 통합할것 같아. I think LG is receiving good advertising advice. Their ad campaigns are re-directing the LG initials from Lucky-Goldstar (cheesy- very cheesy) to "Life's Good" ( much better). LG는 참 좋은 광고전략을 충고받은거 같아. Lucky-Goldstar (너무 싸구려같아) 에서 "Life's Good" ( 훨씬났군.) 광고 캠패인을 바꿧거든. (저도 이사람 생각에 100% 동감하는데, 다름 분들은 어떠신지??) I don't think they meant to be cheesy. Lucky Goldstar is a direct translation of what used to be their Korean name, but the Korean name isn't used in Korea anymore either. I'm pretty sure that LG was formed via a merger between two companies called Lucky and Goldstar. BTW, Samsung in Korean means "Three Stars" (I think.) Koreans really like stars I guess. 난 그 이름이 싸구려같다고 생각하지 않아. Lucky Goldstar는 한국어 이름을 직역한거라서 그래. 그러나 더이상 한국에서도 그 이름을 쓰시 않지. 난 LG가 Lucky라는 회사와 Goldstar는 회사가 합병하면서 생긴 이름이라고 확신해. 근데, Samsung의 의미가 "세개의 별"이라고 들었는데, 한국인들은 stars를 좋아하는거 같아. 이건 Fujitsu가 합자회사인 Hitachi에 PDP부분을 매각한다는 뉴스에 대한 반응중에 인상깊은 거 하나 번역한 것입니다. That pretty much leaves Pioneer and Panasonic to soldier on with PDP technology. 이제 PDP부분에서 Pioneer 와 Panasonic만 남은거야. Except, of course, for the Koreans that Peter then manages to mention in the closing paragraphs of the story. They already dominate the market. Today. Now. LG and Samsung also make LCD panels. If those were truly as cheap to make as plasmas in big sizes, trust me, plasma is indeed "dead". If LG and Samsung pull the plug on PDP, it's over for plasma. Sure, Matsushita and Hitachi would soldier on for a while, but not too long. However, there isn't any evidence of LG and Samsung pulling the plug. In fact, it appears to be the near diametric opposite. 한국회사들을 제외하면 그렇지. 현재 한국회사들은 이미 시장을 좌지우지하고 있어. LG나 Samsung은 LCD패널도 만들지. 만약 두 회사가 LCD를 PDP만큼 싸게 만들고자 했으면, PDP는 이미 끝났어. 반대로 PDP에 노력을 기울였으면 PDP의 승리로 끝날거야. Matsushita와 Hitachi가 잠시 경쟁할수 있지만, 길게가지 못할거야. 근데 두회사가 어느 한쪽에 집중하고 있다는 증거는 없거든. 실제로는, 그와 반대로 두부분에 모두 투자하고 있지. (평판모니터 부분에서 두회사의 위상을 잘 표현한 글인거 같군요. 그렇지만, 아직도 일본 브랜드를 고집하는 x들도 많습니다. 선점효과가 그래서 중요한 것이겠죠.) 여기서 끝내면 삼성이 섭할거 같아서 삼성에 관련된거 올립니다. 삼성의 명암비 8000:1 PDP 개발에 대한 반응들인데요. 자세한 부분은 생략하고 (제 생각에) 좀 흥미로운 반응들만 올립니다. 따라서 글 흐름이 잘 안맞을 겁니다. 관련된 기사.. http://english.chosun.com/w21data/html/news/200408/200408120028.html Great pics. A major Japanese company owns the US company I work for. Being an insensitive Westerner, I asked our Japanese owners (graphic arts/chemical company - not involved directly with displays, but definitely involved indirectly) flat out whether the Koreans are threatening their tech supremacy in the display biz. They just laughed uncomfortably. That could be because my question was either too direct ot right on the money. Whaddya think? 좋은 사진이야. 난 일본인이 소유한 회사에서 일하는데, 눈치없는 서양인으로서, 일본인 사장한테 물어봤지. 디스플레이 부분에서 일본의 최고 지위를 한국회사들이 침법하고 있는 것에 대해서.. 단지 불편하게 웃고 말더군. 그건 내 질문이 너무 직접적이었거나, 맞는 말이었다는 것이겠지. 너희들 생각은 어때? ok, when and where can I get one?? I'll take the plasma and the girl! 좋아. 언제 어디서 구입할수 있지? 난 저 plasma와 girl 모두 사겠어! (어쩜, 처음 내가 생각한 거와 똑같은지.^^; 삼성이 오랫만에(?) 모델을 잘썼군요.) It looks like the new race is contrast ratio. With LG at 5000:1 and now Samsung at 8000:1 the race is on. I just hope the new LG/Samsung 71/70 inch plasma panels are released with these kind of contrast ratios. I read where Sony will be announcing some new HDTV's next week. Come on Sony! it's your last chance to impress me with some 1080P stuff before I buy! 이번엔 명암비에 관한 새로운 경쟁이군. LG는 5000:1이고 Samsung은 8000:1... (그 이전에는 크기에 대한 경쟁이었죠.) 내가 바라는건 새로운 LG/Samsung의 71/70 인치 plasma panel도 저런 명암비였으면해. 다음주에 소니가 새로운 HDTV를 내놓는다는데.. 제발 소니! 이번이 내가 tv를 사기전에 1080P stuff로 날 감동시키는 마지막 기회야 This is very exciting stuff to have Samsung and LG pushing the state of the art. It's time for Matsushita and Pioneer / NEC to get back into the game... And FHP for that matter. Samsung과 LG가 무대를 예술적인 부분으로 옮겼군. 매우 좋은 성능이야. Matsushita와 Pioneer / NEC가 다시 이 경쟁에 돌아와야할 시간이야. In any case, it will be good news if a non-Panny based panel has deep blacks. 어쨌든 Panny가 아닌 패널이 deep blacks를 가진것은 좋은 소식이야. (참고로 명암비가 높을수록 어두운 화면을 잘 표현한다고 하더군요. 명암비가 낮으면 뿌옇게 표현되고... 그리고 Panny는 파나소닉의 애칭인데요, 삼성은 sammy라고 부르더군요. 둘다 sony에서 따온말인데, 소니의 위상이 얼마만큼인지 간접적으로 가늠해 볼 수 있을거 같습니다.)
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