와, 다리우스 버프가 1주일을 못 가네
GayBar PornStar가 게임플레이 & 밸런스 게시판에 씀
2년 넘게 똥이었던 뚜벅이 딜탱이 버프를 받을 거라 생각했던 내가 병신이지.
라이엇이 버프를 받을 거라는 말을 아예 하질 말던가. '바람직한' 버프에 대해 쓰고 그걸 삭제해버려서 실망을 안겨주지 말고.
시발.
Meddler
저희는 여전히 다리우스의 궁 변화를 줄 계획을 하고 있습니다. 오늘 저희는 궁극기의 비용을 줄이기보다는 0/50/100%의 비용을 돌려받는 것이 좋겠다고 결정했습니다(궁극기 연속 사용은 여전히 가능하지만, 다리우스가 마나가 없으면 궁극기를 사용할 수 없다는 점을 그대로 유지하고 싶었습니다). 다음 패치의 게임플레이 변경 내용을 확정지을 시기가 왔기에 이 변화(역자 주: 마나소모량 감소 대신 소모한 마나 반환)를 주려면 이를 한 패치 다음으로 미룰 필요가 있었습니다.
Thyrale
그럼 실제 패치가 나가기 전에 내용을 확정짓는 시기가 왜 그렇게 이른 거야? 실수를 방지하기 위한 건가? 아니면 보다 기술적인 거?
또, 주제에 약간 어긋나지만 부탁을 좀 하고 싶은데, 베이가 게시물에 와 줄 수 있을까? 라이엇이 베이가 E 너프 이후로도 관심을 가지고 후속 작업으로 열심히 일하는 건 알지만, 라이엇이 베이가에게 가지는 목적이 전체적으로 무엇인지에 대해 논의하고 싶어. 왜냐하면 지금, 라이엇은 베이가가 단일 대상 폭딜 마법사가 되는 것을 더 이상 원치 않는 것처럼 보여. 모든 버프가 포킹 마법사 플레이스타일로 바꾸는 거라서.
Meddler
패치가 나가기 전에 저희가 패치의 안정된 버전에 대해 여러 시험을 할 시간을 가지기 위해서 변경 내용을 미리 확정지을 필요가 있습니다. 추가적으로 패치가 이뤄질 다양한 지역을 위한 여러 가지의 현지화를 할 시간 또한 필요합니다. (영어를 사용하지 않는 지역을 위한 번역, 몇몇 스킬에 피 대신 다른 시각 효과를 사용하는 나라를 위한 아트 개조 작업 등)
Meddler
네, 현재 변화에 대한 생각입니다:
저희는 베이가가 폭딜 마법사로 남아 있길 원합니다만 충분한 신뢰성(역자 주: 원문은 reliability. 맞추기 쉬운 스킬은 reliability가 높다고 표현함)을 주지 못했다고 느낍니다. 지금 당장 저희가 시험 중인 Q 변화는 보다 나은 파밍 기회를 주어서 폭딜을 할 최소한의 적당량 AP를 지속적으로 얻을 수 있도록 하는 것입니다.저희가 시험 중인 사정거리 증가에서, 950은 원거리 챔피언이 가지는 논타겟 스킬 치고 여전히 꽤 짧은 거리입니다. 여기서의 목적은 베이가가 라인전에서 파밍할 때 상대방을 처치하거나 처치당할 필요 없이 미드 라인에서 존재할 수 있게 해 주는 것입니다.이게 베이가의 모든 문제를 해결할 것이라 기대하진 않습니다 - 여전히 작업 중입니다.
http://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/gameplay-balance/oEphPZuT-wow-darius-buffs-didnt-last-1-week Wow, Darius buffs didn't last 1 week
GayBar PornStar (NA) submitted 4 days ago in Gameplay & Balance
Fuck me for thinking an immobile bruiser that has been shit for more than 2 years would get a buff.
I wish Riot wouldn't tell us Darius is getting buffed, post a HEALTHY buff, then shit on our hearts by removing it.
Fuck this shit.
Meddler
We're still effectively planning to make that change to Darius' ult. We decided today it would be better to have the ult refund 0/50/100% of its cost though, rather than having its cost drop (still allows ult chaining, but also means an OOM Darius can't ult which is something we'd like to preserve). Since we're right at the lock point for gameplay changes for the next patch we'll need to shift these changes a patch later to make that modification.
TLDR: Still coming, probably in two patches time.
Thryale
so why is the lock time so long before the actual patch is released? Is it to prevent mistakes? or something more technical?
Also, slightly off topic, but could you do me a big favor and hop on over to a veigar thread please? I know riot's been working hard to show veig some love after his E nerfs, but what I'd really want to discuss is what's riot's goal for veigar as a whole. Because atm, it looks like riot really doesn't want him to be a single target burst mage anymore, as all his buffs are shifting him over to a poke mage playstyle.
Meddler
We need to lock down changes a while before a patch goes out so that we've got enough time to do a bunch of testing on a stable version of the patch. Additionally it also takes some time to localize different versions of the game for the all the various regions we're patching in (translations for non english speaking regions, modified versions of some art assets for countries where we use other visual effects instead of blood on some spells etc).
Meddler
Ok, thinking behind the current changes:
We do want Veigar to remain a burst mage and feel we haven't given him sufficient reliability for that.Right now we're testing changes to his Q to give him better farming access so he can more consistently get to at least a moderate amount of stacked up AP to burst with.We are testing a range increase, 950 range is still pretty short for a skillshot on a ranged champ though. The goal there is to allow him to exist mid lane without needing to kill or be killed when farming in many match ups.We're not expecting this will address all of Veigar's issues - he's still a work in progress.
@라이엇 누구든 애쉬 리워크 대답 좀
YogiMC1이 게임플레이 & 밸런스 게시판에 씀
작은 변화라 했는데 그게 슬로우나 스턴, e의 패시브 골드 수급 등을 없애는 거야 아니면 스킬은 그대로 놔둔 상태에서 단순히 기본 스탯을 좀 올려주고 패시브를 좀 낫게 해 주는 거야? 대답해주면 고맙겠어.
YogiMC1
Meddler
전체적으로 꽤 작은 변화입니다. 여러분도 아시다시피, 저희는 애쉬를 근접 남성 탱커로 만들 겁니다. 양손에 잿빛(ashen) 나무 몽둥이를 들고 사람들을 후려치고요. 물론 슈리마 출신이 될 겁니다.
고약한 농담이었습니다. 저희는 애쉬의 핵심을 변경하진 않을 것입니다. 기본 공격에 똑같이 둔화가 있을 것이며, 똑같이 글로벌 스턴 궁극기를 가지고, 똑같이 긴 공격 시정거리를 가질 겁니다. 변화점은 그녀의 패시브와 Q를 보다 맞물리며, 일관성있게 관련되도록 만드는 데 주로 집중되어 있습니다. 변화의 규모를 대략적으로 보자면 최근의 질리언 변화 또는 몇 달 전의 빅토르 변화의 선상에 있다고 생각합니다.
http://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/gameplay-balance/TprXhrxA-any-rioter-ashe-rework-please-respond-back @any rioter Ashe rework please respond back
YogiMC1 (NA) submitted 4 days ago in Gameplay & Balance
It said other little changes. Did that mean taking away her slow and stun and e with passive gold or keeping her stuff the same just increasing her basic stats and will her passive be better for her?Please respond thank you,
YogiMC1
Meddler
Pretty small changes overall. So, you know, we're just going to turn her into a melee range, male tank that hits people with clubs made of ashen wood he holds in each hand. And he'll be from Shurima of course.
Bad jokes aside we're not looking to change the core of Ashe. Same slow on auto attacks, same global stun ult, same long attack range etc. Changes are focused primarily on making her passive and Q a bit more engaging, consistently relevant. In terms of scale think roughly along the lines of the recent Zilean changes or the Viktor changes from a few months back.